Translate

2014. május 20., kedd

Meleg eljárással készült, kecsketejes szappan

Mivel gáztűzhelyem van, de szerettem volna meleg eljárással szilárd és folyékony dolgokat is készíteni, ezért olvasgattam, kérdeztem, majd átgondoltam az információkat és kipróbáltam.
Köszönet a segítségért szappanos- társunknak és az ezen a blogon olvasható nagyszerű, gyakorlatias leírásnak!
Folyékony szappan és egy fél adag kísérleti meleg, szilárd szappan elkészítése után nekirugaszkodtam a kecsketejes szappan elkészítésének.

Folyadékként 50% levendulafőzetet- ebben oldottam fel a lúgot- és adalékként 50 % kecsketejet használtam.
A szappan lényegét a hévízi iszap és 20% shea vaj tartalom adja.
Gélesedést követően a tej, a shea egy részének és az iszap langyos elegyét hozzáadtam a masszához, majd összekevertem.


Mivel nem szerettem volna teljesen homogén, sötét színű, "brikett" jelleget, ezért nem kevertem el teljesen az adalékokat, így jött létre a fekete- fehér mintázat.
Illat nem került bele, mivel az értékes összetevőket nem akartam semmivel "elrontani" Némi gyógynövényes illata azért van, az erős levendulatea illata átérződik lúgon, főzésen, más anyagokon is!



  
Felvágás után azonnal ez a fincsi süti jutott eszembe: 


Mivel eddig még nem készítettem ilyen magas shea tartalmú szappant, kíváncsi leszek, néhány hét múlva hogyan fog viselkedni, különös tekintettel arra, hogy az összes shea mennyiség egy része gélesedés után került a masszába.

Ajánlom figyelmetekbe az itt olvasható összefoglalót a lúgszámításról és SF kérdésről.

Mivel a shea vajra allergiás vagyok, ezért használat előtt érzékenységi próbát végeztem és örömmel vettem tudomásul, hogy nem okozott semmiféle kellemetlenséget a shea- dömping.

Nincsenek megjegyzések: